Εγκρίθηκε το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων του Δήμου Καλαμάτας - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

Εγκρίθηκε το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων του Δήμου Καλαμάτας

Εγκρίθηκε το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων του Δήμου Καλαμάτας

Share This

 


Εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων του Δήμου Καλαμάτας, σύμφωνα με την εισήγηση. Η εκπόνηση του του Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) χρηματοδοτείται εξ’ολοκλήρου από το ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ: ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 4 (Α.Π. 4) «Σχέδια φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (ΣΦΗΟ)» ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ» 2020.

Το ΣΦΗΟ του Δήμου Καλαμάτας εκπονήθηκε, όπως ανέφερε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Νίκος Μπασακίδης, ως εξής:

Στάδιο 1, στο οποίο έγινε η Ανάλυση της Υφιστάμενης Κατάστασης και η Χαρτογράφηση της Περιοχής Παρέμβασης και δημιουργήθηκαν τα δυο σενάρια για τη Χωροθέτηση των σημείων επαναφόρτισης, καθώς και των θέσεων στάθμευσης Η/Ο, σύμφωνα με τα οποία :

Σενάριο Α: Χωροθέτηση των σταθμών με βάση πληθυσμιακά και γεωγραφικά κριτήρια

Το Σενάριο Α εστιάζει στη δίκαιη κατανομή των σταθμών φόρτισης εντός των ορίων του Δήμου Καλαμάτας με κριτήριο την ισότιμη εξυπηρέτηση με βάση πληθυσμιακά και γεωγραφικά κριτήρια

Σενάριο B: Έμφαση στις Εμπορικές Χρήσεις, στους Πόλους Έλξης και τον Τουρισμό

 Το Σενάριο Β δίνει μεγαλύτερη έμφαση στους πόλους έλξης του Δήμου Καλαμάτας. Οι χώροι αυτοί περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις δημόσιες υπηρεσίες, τα εμπορικά καταστήματα, τους χώρους άθλησης και αναψυχής, εγκαταστάσεις υγείας, τουριστικές εγκαταστάσεις κλπ.

Στάδιο 2, στο οποίο έγινε διαβούλευση επί των επικρατέστερων σεναρίων χωροθέτησης, απ’ όπου επικράτησε το σενάριο Β, το οποίο εστιάζει στους πόλους έλξης, τις εμπορικές δραστηριότητες και τον τουρισμό. Σημαντικός παράγοντας για την επιλογή του σεναρίου Β αποτέλεσε η χαμηλή διείσδυση Η/Ο το έτος βάσης (2021)

Στάδιο 3, στο οποίο αναλύθηκαν οι διαδικασίες υλοποίησης και εφαρμογής του σχεδίου, με ανάλυση κόστους – οφέλους, χρηματοοικονομική ανάλυση για δύο σενάρια εγκατάστασης σταθμών φόρτισης:

α) από το Δήμο και πλήρης εκμετάλλευση των σταθμών από το Δήμο,

β) από ιδιώτη και αξιοποίηση των σταθμών (λειτουργία & συντήρηση) από ιδιώτη (με παροχή χαμηλού μισθώματος προς το Δήμο).

Συγκεντρωτικά στοιχεία

Τα σημεία  φόρτισης του οριστικού σεναρίου είναι οι παρακάτω:

Κατηγορία

Σημεία

Θέσεις φόρτισης

ΙΧ & ΑΜΕΑ

40

80 (71 ΙΧ και 9 ΑμεΑ)

Ταξί

1

1

Μικροκινητικότητα

11

55

Φορτηγά

1

2

Τουριστικά Λεωφορεία

1

1

Όλες οι θέσεις ΑμεΑ, μικροκινητικότητας, ταξί, φορτηγών και τουριστικών λεωφορείων υλοποιούνται στο 1o έτος.

Οι θέσεις ΙΧ υλοποιούνται ως εξής:

  • 1ο έτος: 30 φορτιστές (51 θέσεις IX & 9 Θέσεις ΑΜΕΑ),
  • 2ο έτος: 7 φορτιστές (14 θέσεις),
  • 3ο έτος: 3 φορτιστές (6 θέσεις)

Πίνακας  Θέσεων Φόρτισης Ι.Χ

ΣΗΜΕΙΟ

ΟΝΟΜΑ

ΤΥΠΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΗ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ

ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΙΧ

ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΑΜΕΑ

K001

Δημαρχείο Καλαμάτας

AC 22kW

1

2

1

1

K002

Ι.Ν. Αγίας Τριάδας, Καλαμάτα

AC 22kW

1

2

2

0

K003

5ο Γυμνάσιο Καλαμάτας

AC 22kW

1

2

2

0

K004

Αθηνών.  Καλαμάτα

DC 50kW

2

4

4

0

K005

ΣΕΗΜ,

Καλαμάτα

AC 22kW/ DC 50kW

3

6

5

1

K006

Κεντρική Λαϊκή Αγορά.  Καλαμάτα

AC 22kW

3

6

4

2

K007

Νέδοντος.  Καλαμάτα

AC 22kW

1

2

2

0

K008

Σταδίου.  Καλαμάτα

AC 22kW

1

2

2

0

K009

Μελετίου.  Καλαμάτα

AC 22kW

1

2

2

0

K010

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.  Καλαμάτα

AC 22kW

2

4

3

1

K011

Ασκληπιού,  Καλαμάτα

AC 22kW

1

2

2

0

K012

Φαρών & Αριστοτέλους.  Καλαμάτα

AC 22kW

1

2

2

0

K013

Ομήρου (Κολυμβητήριο).  Καλαμάτα

AC 22kW

1

2

2

0

K014

Κρήτης, Καλαμάτα

AC 22kW

1

2

2

0

K015

Ακρίτα, Καλαμάτα

AC 22kW

1

2

2

0

K016

Ι.Ν. Αναλήψεως, Καλαμάτα

AC 22kW

1

2

2

0

K017

Νέδοντος 148, Καλαμάτα (tennis)

AC 22kW

1

2

0

2

K018

Ποσειδώνος, Καλαμάτα

AC 22kW

1

2

2

0

K019

Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής. Καλαμάτα

AC 22kW

1

2

2

0

K020

Δημοτικό Στάδιο Καλαμάτας

AC 22kW

1

2

2

0

K021

Ηρώων.  Καλαμάτα

AC 22kW

1

2

2

0

K022

2ο Γυμνάσιο Λύκειο Καλαμάτας

AC 22kW

1

2

2

0

K023

Ψαρών. Καλαμάτα

AC 22kW

1

2

2

0

K024

Θεμιστοκλέους 66.  Καλαμάτα

AC 22kW

1

2

2

0

K025

Γενικό Νοσοκομείο Καλαμάτας

AC 22kW

2

4

3

1

K026

Σπερχογεία

AC 22kW

1

2

2

0

K027

Θουρία

AC 22kW

1

2

2

0

K028

Άρις

AC 22kW

1

2

2

0

K029

Αρφαρά

AC 22kW

1

2

2

0

K030

Πάρκο του Αλμυρού

AC 22kW

1

2

2

0

K031

Άγιος Νικόλαος

AC 22kW

1

2

2

0

K032

Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

DC 50kW

2

4

3

1

ΣΥΝΟΛΟ

40

80

71

9

 

Πίνακας  Θέσης Φόρτισης Ταξί

ΣΗΜΕΙΟ

ΟΝΟΜΑ

ΤΥΠΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΗ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ

ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

ΤΑΧ01

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

DC 50kW

1

1

Πίνακας Θέσεων Φόρτισης Οχημάτων Μικροκινητικότητας

ΚΩΔΙΚΟΣ

ΘΕΣΗ

ΤΥΠΟΣ  ΦΟΡΤΙΣΤΗ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ

ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

MB01

Αριστομένους

AC

1

5

MB02

Κρήτης

AC

1

5

MB03

Ναυαρίνου

AC

1

5

MB04

Ναυαρίνου 2

AC

1

5

MB05

Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής

AC

1

5

MB06

Λυκούργου & Νέδοντος

AC

1

5

MB07

2ο ΓΕΛ Καλαμάτας

AC

1

5

MB08

Νέδοντος 3

AC

1

5

MB09

Δημοτικό Στάδιο Καλαμάτας

AC

1

5

MB10

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

AC

1

5

MB11

Ιπποκράτους & Δημόκριτου

AC

1

5

Πίνακας  Θέσης  Φόρτισης Οχημάτων Φορτοεκφόρτωσης

ΚΩΔΙΚΟΣ

ΘΕΣΗ

ΤΥΠΟΣ  ΦΟΡΤΙΣΤΗ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ

ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

FR01

Κεντρική Αγορά

DC 50kW

1

2

Πίνακας  Θέσης  Φόρτισης Τουριστικών Λεωφορείων

ΚΩΔΙΚΟΣ

ΘΕΣΗ

ΤΥΠΟΣ  ΦΟΡΤΙΣΤΗ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ

ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

TB01

Αρτέμιδος, Καλαμάτα

DC 150kW

1

1

Η εφαρμογή ενός Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, από ένα Δήμο είναι το πρώτο βήμα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Βήμα με αντίκτυπο:

  • Στο περιβάλλον, μιας και στα οχήματα εσωτερικής καύσης οφείλεται το 55% των εκπεμπόμενων ρύπων του CO2, στην πόλη
  • Στην οικονομία, αφού η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, μειώνει το κόστος παραγωγής και διαβίωσης

Ο Δήμος Καλαμάτας με τη συμμετοχή του στην Αποστολή του δικτύου των 100 ευρωπαϊκών πόλεων για την κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2030, προωθεί έργα και δράσεις για τη μείωση της εκπομπής ρύπων, αλλά και δράσεων παραγωγής καθαρής ενέργειας από τον Ήλιο και το υδρογόνο της θάλασσας, με στόχο τον περιορισμό της χρήσης των ορυκτών καυσίμων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages