Μια αυτονόητη παραίτηση λόγω προλιμένα ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΚΑΛΑΜΑΤΑ NEWS - ΚΑΛΑΜΑΤΑ NEWS

Μια αυτονόητη παραίτηση λόγω προλιμένα ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Μια αυτονόητη παραίτηση λόγω προλιμένα ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Share This

 


Γράφει ο Νίκος Πατσαρίνος

Με την 18/27-1-2022 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, που αφορά τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του MasterPlan του λιμανιού, για την περιοχή του προλιμένα (ανατολικά του «Πανελληνίου» έως τον ανατολικό μώλο στην οδό Ηρώων) επετράπη η κατασκευή κτιρίων μέσα στον αιγιαλό – αποφεύχθηκε η τσιμεντοποίηση μόνο για την περιοχή ανατολικά της Μεγ. Αλεξάνδρου – μπαζώνεται η παραλία όσο περίπου ένα γήπεδο ποδοσφαίρου και παραμένει η καγκελόπορτα από την οδό Ρήγα Φεραίου στο ύψος της οδού Ναυαρίνου!

Αυτή η απαράδεκτη αντιμετώπιση μιας προνομιακής περιοχής της παραλίας και της πόλης γίνεται όταν:

  • Στο εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της πόλης η περιοχή αυτή προβλέπεται ως αστικό και υπεραστικό πράσινο, υπακούοντας στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για το τοπίο (Ν. 3827/2010).
  • Έχει ανακοινωθεί από τη Δημοτική Αρχή ότι για το παραλιακό μέτωπο θα γίνει αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών.
  • Πρόσφατα η πόλη χαρακτηρίστηκε σαν η πιο πράσινη πόλη στη χώρα.
  • Διεκδικούμε ως πόλη την ένταξή μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα των «100 πιο έξυπνων και κλιματικά ουδέτερων πόλεων» υπηρετώντας τη βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη!

Στη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο αναδείχτηκαν τα σοβαρά θεσμικά και διαδικαστικά προβλήματα που προηγήθηκαν προκειμένου να κατατεθεί αυτή η πρόταση. Στην τοποθέτηση της Δημοτικής Αρχής και του μελετητή υπήρξαν αντιφάσεις, ασάφειες, παλινωδίες, μετατόπιση ευθυνών και αναπάντητα ερωτήματα.

Η επιμονή Δημοτικών Συμβούλων να επικαλούνται αόριστα την ανάπτυξη δεν έπεισε γιατί με την πρόταση αυτή δεν ωφελείται η κοινωνία και ο τόπος, αλλά κάποια συγκεκριμένα συμφέροντα. Στο επίκεντρο της πρότασης δεν είναι ο άνθρωπος και οι ανάγκες του. Χρησιμοποιώντας τους ναυτικούς ομίλους σαν το «τυράκι στη φάκα» (βλ. ανακοίνωση ΝΟΚ), θέλουν να διαμορφώσουν και τον προλιμένα συμπληρωματικό χώρο στη «μαρινοποίηση» του λιμένα με κριτήριο το κέρδος. Με αυτό τον στόχο, αφενός πρέπει σταδιακά να απομακρυνθούν από την περιοχή οι λουόμενοι – επισκέπτες, αφετέρου καταστρέφεται το περιβάλλον.

Ζούμε στην εποχή της κλιματικής αλλαγής, της πανδημίας, της όξυνσης των καθημερινών προβλημάτων των ανθρώπων που απαιτούν και επιβάλλουν μεγαλύτερη και καλύτερη αξιοποίηση του δημοσίου χώρου και των φυσικών του χαρακτηριστικών.

Στην περιοχή του προλιμένα πρέπει να απομακρυνθούν οι αυθαίρετες κατασκευές και να αξιοποιηθούν – σεβόμενοι το  περιβάλλον – όλα τα υπάρχοντα νόμιμα κτίρια. Καμία κατασκευή νέων συμβατικών κτιρίων, καμία τσιμεντοποίηση, καμία αλλοίωση της παραλίας και του αιγιαλού και κανένας αποκλεισμός πρόσβασης στον χώρο των δημοτών και των επισκεπτών. Να ενισχυθούν τα φυσικά χαρακτηριστικά της περιοχής με περισσότερο πράσινο και ήπιες φιλικές εγκαταστάσεις για τους ανθρώπους που θα την επισκέπτονται.

Η προστασία του προλιμένα περνά στα χέρια της κοινωνίας. Μέσα από κινηματικές, ανοικτές, δημοκρατικές και συλλογικές διαδικασίες συνεχίζουμε τον αγώνα στο Περιφερειακό Συμβούλιο και σε όλα τα θεσμικά όργανα της πολιτείας.

Σύμφωνα με τα παραπάνω και μετά τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου αδυνατώ να συνεχίζω να προσφέρω εθελοντικά τη δράση μου στον Δήμο Καλαμάτας ως επικεφαλής ομάδας για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «100 πιο έξυπνες και κλιματικά ουδέτερες πόλεις». Συμμετέχω στην κινηματική προσπάθεια για την προστασία και την περιβαλλοντική αναβάθμιση του προλιμένα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages