Επιτροπή Ανταγωνισμού: Γιατί έβαλε στο στόχαστρο σούπερ μάρκετ - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Γιατί έβαλε στο στόχαστρο σούπερ μάρκετ

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Γιατί έβαλε στο στόχαστρο σούπερ μάρκετ

Share This

 


Τον έλεγχο της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και βιομηχανίες τροφίμων πυροδότησαν οι ανατιμήσεις σε βασικά είδη διατροφής το τελευταίο διάστημα, καθώς πέρα από την παράμετρο της αύξησης του κόστους εισροών σε παγκόσμιο επίπεδο, φαίνεται ότι υπάρχουν ενδείξεις και για εναρμονισμένες πρακτικές τιμών.

Αυτό τουλάχιστον επισημαίνουν κύκλοι με γνώση των ερευνών της ΕΑ, η οποία χθες προχώρησε σε «έφοδο» σε 17 σημεία – εγκαταστάσεις επιχειρήσεων στην Αττική, την Κεντρική Μακεδονία και τη Θεσσαλία. Πρόκειται στην ουσία για την πρώτη μεγάλη κίνηση της ειδικής «task force» για τα σούπερ μάρκετ που είχε ανακοινώσει ήδη από τον Μάρτιο η ΕΑ και η οποία πήρε σάρκα και οστά μες στο καλοκαίρι.

Πού εστίασαν οι ελεγκτές

Τι αναζήτησαν τα 70 άτομα που έκαναν χθες τις εφόδους; Αποδεικτικό υλικό περί απαγορευμένων κάθετων και οριζοντίων συμπράξεων, κοινώς «καρτέλ», έτσι ώστε να επιβεβαιωθούν οι όποιες ενδείξεις έχει έως τώρα η ΕΑ για εναρμονισμένες πρακτικές, ενδείξεις που προέκυψαν από την έρευνα που έχουν κάνει τα στελέχη της, αξιοποιώντας και την σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα που έχει αναπτύξει η αρχή. Ο έλεγχος επικεντρώνεται -τουλάχιστον στην παρούσα φάση- στις κατηγορίες δημητριακών, γάλακτος, καφέ, μαρμελάδων, ροφημάτων και τυριών και ερευνώνται τόσο κάθετες όσο και οριζόντιες συμπράξεις.

Κύκλοι πάντως της αγοράς υποστηρίζουν ότι οι όποιες ανατιμήσεις σχετίζονται με την αύξηση των διεθνών τιμών σε σειρά πρώτων υλών και στο ενεργειακό και μεταφορικό κόστος. Δεν παραλείπουν, μάλιστα, να επικρίνουν την ΕΑ για εκστρατεία αλίευσης πληροφοριών χωρίς συγκεκριμένη στόχευση. Κάποιοι δε, θεωρούν ότι οι επιτόπιοι έλεγχοι που έγιναν χθες αποτελούν στην πραγματικότητα μια προειδοποίηση προς τις επιχειρήσεις να μην προβούν σε αυξήσεις τιμών το επόμενο διάστημα.

Τελευταία φορά που είχε γίνει μεγάλη έρευνα της ΕΑ στα σούπερ μάρκετ, διερευνώντας τότε εναρμονισμένες πρακτικές τιμών και συμπράξεις και με προμηθευτές, ήταν το 2004. Η έρευνα αυτή οδήγησε το 2005 σε καταδικαστική απόφαση και επιβολή προστίμων σε 7 αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Ατλάντικ, Αφοί Βερόπουλοι, Μασούτης, Μετρό, Σκλαβενίτης, Τροφίνο και ΑΒ Βασιλόπουλος), καθώς και στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΣΕΣΜΕ). Η απόφαση αυτή ήταν καθοριστική για τη διάλυση του ΣΕΣΜΕ, χωρίς ποτέ ξανά να υπάρξει διάδοχο σχήμα.

πηγη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages