Σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου Άμυνας το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων στην Καλαμάτα μπορεί να λειτουργήσει και ως πόλος έλξης για την εκπαίδευση στην Ελλάδα πιλότων μαχητικών αεροσκαφών από διάφορες χώρες της ευρύτερης περιοχής, όπως από την Ιορδανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενδεχομένως από τη Σαουδική Αραβία, αλλά και από χώρες του ΝΑΤΟ όπως η Ιταλία. Για το Κέντρο αυτό έδωσαν μάχη δύο χώρες, ο Καναδάς και το Ισραήλ και τελικά προκρίθηκε το Ισραήλ.

Τα οφέλη για την Πολεμική Αεροπορία, όπως αναφέρονται στη σχετική εισήγηση,  αναμένεται να είναι άμεσα. Συγκεκριμένα:

* Αναβαθμίζεται το σύστημα εκπαίδευσης στα ελικοφόρα αεροσκάφη.

*Πρόκειται να έρθουν στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας νέα εκπαιδευτικά αεροσκάφη.

*Δημιουργείται νέο σύστημα επίγειας εκπαίδευσης (προσομοιωτές πτήσεως) και,

* θα εκπαιδεύονται πιλότοι πάνω στα νέα τζετ.

Έτσι, σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, το διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο πτήσεων θα είναι με χρηματοδοτική μίσθωση.  Στόχος είναι η Καλαμάτα να αναδειχθεί σε διεθνές κέντρο πτήσεων. Η πρόταση των ισραηλινών φθάνει περίπου στο 1,4 δισ. ευρώ, με χρονικό ορίζοντα 20 ετών, ενώ παρέχονται περίπου 10.000 πτήσεις ανά έτος.

Στην Καλαμάτα, στην 120 ΠΕΑ είναι η βάση εκπαίδευσης των νέων μας πιλότων εδώ και χρόνια. Ανάμεσα στους εκπαιδευτές πιλότων μαχητικών αεροσκαφών είναι και μία γυναίκα, η υποσμηναγός (Ι) Ιωάννα Χρυσαυγή, που είναι η πρώτη Ελληνίδα πιλότος ενός μαχητικού F-4. Η υποσμηναγός δεν εκπαιδεύει μόνον Έλληνες πιλότος αλλά και Ιταλούς σύμφωνα με το πρόγραμμα που υπάρχει στην εκπαίδευση ανάμεσα στην Ελλάδα και την Ιταλία. Στην Καλαμάτα εκπαιδεύεται αυτή την περίοδο και η ανθυποσμηναγός (ι) Μαρίνα Κωνσταντίνου, η πρώτη γυναίκα που κατάφερε να γίνει αρχηγός στην Σχολή Ικάρων. Εκπαιδεύεται για να πετάξει πολύ σύντομα στο Αιγαίο, ίσως και με μαχητικό αεροσκάφος. Στην Καλαμάτα έχουν άλλωστε εκπαιδευτεί και άλλες 11 γυναίκες αξιωματικοί (Ι) που έχουν αποφοιτήσει έως τώρα από τη Σχολή Ικάρων.

www.in.gr