ΠΩΣ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

ΠΩΣ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ

ΠΩΣ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ

Share This
Στο προηγούμενο άρθρο (12/5/2015), παρουσιάσαμε τον πολυπαραμετρικό και σύνθετο Δείκτη Ταξιδιωτικής και Τουριστικής Ανταγωνιστικότητας (ΔΤΤΑ, TTCI= TravelandTourismCompetitivenessIndex) όπως αυτός αναπτύχθηκε και εφαρμόζεται από το WEF(WorldEconomicForum) με έτος βάσης το 2007 έως σήμερα μεταξύ 141 κρατών. Στο άρθρο αποτυπώσαμε την κατάταξη των 141 κρατών (θέση και βαθμολόγηση) σε επίπεδο κόσμου, ΕΕ και Ελλάδας από μια μακροσκοπική γωνία θέασης με βάση τον τελικό ΔΤΤΑ 
καθώς και την αξιολόγηση της Ελληνικής Τουριστικής Ανταγωνιστικότητας σε σχέση με τους 4 πυλώνες της 1ης βαθμίδας για το 20 15. Υπενθυμίζεται ότι οι 4 πυλώνες της 1ης βαθμίδας καθετοποιούνται σε 14 άξονες αναφοράς 2ης βαθμίδας και σε 93 συνιστώσες  3ης βαθμίδας. Επίσης, απεικονίσαμε τη χρονική μεταβολή της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού Τουρισμού από το 2007 μέχρι το 2015 σύμφωνα με τις Εκθέσεις του WEF. Στο σημερινό δεύτερο άρθρο θα τεκμηριώσουμε δυο ζητήματα: (α) τη συγκριτική αξιολόγηση της Ελληνικής Τουριστικής Ανταγωνιστικότητας σε σχέση με τους κυριότερους ανταγωνιστές, δηλαδή της χώρες της ευρύτερης περιοχής οι οποίες ανταγωνίζονται τουριστικά την Ελλάδα, και (β) την αξιολόγηση της χώρας σύμφωνα με τα 14 κριτήρια των αξόνων αναφοράς 2ηςβαθμίδας για το 2015.

Tου Κωνσταντίνου Γαλιώτου - Πολ.Μηχ. Ε.Μ.Π., M.Sc. Περιφερειακή Πολιτική U.K.

2.ΟΙ 11 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: 1. Επέλεξα τις 10 χώρες που ανταγωνίζονται τουριστικά την Ελλάδα με δυο κριτήρια: (α) ότι πρόκειται για χώρες οι οποίες παράγουν τουριστικό προϊόν περίπου ίδιο με το Ελληνικό (ή υποκατάστατο του Ελληνικού), και (β) απευθύνονται σε αγορές προσέλκυσης πελατών (τουριστών) οι οποίες ενδιαφέρουν και την Ελλάδα. Οι 7 χώρες από τις 10 είναι επίσης μέλη της ΕΕ 2. Η κατάταξη παρουσιάζεται στο Διάγραμμα 1. Οι αριθμοί στην πρώτη παρένθεση δείχνουν τη διεθνή κατάταξη κάθε χώρας και οι αριθμοί στη δεύτερη παρένθεση με το πρόθεμα ΕΕ δείχνουν την κατάταξη του κράτους μέλους στις 28 χώρες της ΕΕ σύμφωνα με τις επιδόσεις κατά το ΔΤΤΑ. Η Ελλάδα είναι τέταρτη σε σειρά κατάταξης μεταξύ των 11 ανταγωνιστικών χωρών της ευρύτερης περιοχής.
3. Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ 14 ΑΞΟΝΩΝ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΤΗΣ ΤΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: Παρουσιάζονται στο Διάγραμμα 2. Σε κάθε άξονα φαίνεται ο βαθμός και η αντίστοιχη θέση της Ελλάδας μεταξύ των 141 κρατών για έκαστο των 14 αξόνων αναφοράς.
4. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:1. Είναι πρακτικά αδύνατο στον περιορισμένο χώρο που εκτείνεται το άρθρο να παρουσιάσουμε την αναλυτική βαθμολογία της χώρας σε όλες τις 93 συνιστώσες που διαμορφώνουν την Τουριστική και Ταξιδιωτική Ανταγωνιστικότητα 2. Σε γενικές γραμμές η κατάταξη της Ελλάδας είναι ικανοποιητική 3. Δημιουργούνται όμως δυο ερωτήματα που θα πρέπει να συνεκτιμηθούν: (α) Ποια είναι η ανταποδοτικότητα των πόρων (valueformoney) που μακροχρόνια στηρίζουν την Τουριστική Ανταγωνιστικότητα. Δηλαδή, πόσοι εθνικοί και ευρωπαϊκοί πόροι δαπανώνται μακροχρόνια για τον τουρισμό είτε άμεσα είτε έμμεσα. Αναπτυξιακοί Νόμοι, Ειδικά Φορολογικά Καθεστώτα, Ένταξη σε adhocΕυρωπαϊκά Προγράμματα, Κρατικές επενδύσεις που στηρίζουν τον Τουρισμό, Νέοι Καινοτόμοι Χρηματοπιστωτικοί Μηχανισμοί,  κ.λπ., και (β) Ποιο είναι το κοινωνικό-οικονομικό-περιβαλλοντικό κόστος που συνοδεύουν τον τουρισμό  στο πλαίσιο μιας  Ανάλυσης Κοινωνικού Οφέλους – Κοινωνικού Κόστους και Τουριστικής Αειφορίας έτσι, ώστε να μετρηθεί το πλεόνασμα ή το έλλειμμα από την τουριστική δραστηριότητα 3. Από το διάγραμμα 2 φαίνεται η σχετική βαθμολογία των αξόνων 4. Την καλύτερη βαθμολογία έχει η Υγεία και η Υγιεινή (6,57/9). Δηλαδή, η πρόσβαση σε ύδατα και προϊόντα μη επιβλαβή, η πρόσβαση στο Σύστημα Υγείας καθώς και η ανυπαρξία ανησυχητικών επιδημιών 5.Ακολουθούν οι Υποδομές Εξυπηρέτησης Τουριστών (6,08/12). Αναφέρονται στην ποιότητα και στην επάρκεια των υποδομών σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης, κ.λπ. 6. Οι τρεις μικρότερες τιμές αναφέρονται: Στην ανταγωνιστικότητα των τιμών του τουριστικού κλάδου (3,93/113), στους φυσικούς πόρους (3,49/46), στους πολιτιστικούς / πολιτισμικούς πόρους καθώς και στα επαγγελματικά ταξίδια (2,82/32). Οι φυσικοί πόροι αξιολογούνται με τα κριτήρια της ποιότητας του περιβάλλοντος, του αριθμού των Περιοχών Φυσικής Παγκόσμιας Κληρονομιάς κατά UNESCOκαι τις Προστατευόμενες Περιοχές. Οι  πολιτιστικοί με το κριτήριο των Περιοχών της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Τα επαγγελματικά ταξίδια συνδέονται με τις επιδόσεις του Συνεδριακού Τουρισμού και των συναφών δραστηριοτήτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages