ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ η ανάπλαση δικτύου δρόμων περί την οδό Κολοκοτρώνη - ΚΑΛΑΜΑΤΑ NEWS - ΚΑΛΑΜΑΤΑ NEWS
ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ η ανάπλαση δικτύου δρόμων περί την οδό Κολοκοτρώνη

ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ η ανάπλαση δικτύου δρόμων περί την οδό Κολοκοτρώνη

Share This
Συνεδρίασε  Τετάρτη 29 Ιουλίου  η  Οικονομική Επιτροπή του Δήμου, εγκρίνοντας το 2ο πρακτικό κατακύρωσης της επιτροπής Διεξαγωγής Δημόσιου Ανοιχτού Ηλεκτρονικού Μειοδοτικού Διαγωνισμού του έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΟΔΩΝ ΚΑΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΩΝ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ (ΟΔΟΙ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ, ΣΦΑΚΤΗΡΙΑΣ, ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΡΟΜΠΑ Κ.ΛΠ.) & ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΥ». Μειοδότης, με έκπτωση 43,84% είναι ο Ο.Φ. «ΙΚΤΙΝΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ». Το έργο είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα δράσεων Αστικής Αναζωογόνησης του Πράσινου Ταμείου.
ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΚΑΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ
Κυρίως σε ό,τι αφορά στην οδό Κολοκοτρώνη, η αρχιτεκτονική μελέτη προβλέπει τη διαπλάτυνση των υφισταμένων πεζοδρομίων – σημαντικότερη αυτή του νοτίου – με ταυτόχρονη δημιουργία ικανών σε μήκος εσοχών για στάθμευση οχημάτων ανάγκης, ή οχημάτων διανομής στα παρακείμενα καταστήματα, αφήνοντας έτσι καθαρό πλάτος κίνησης οχημάτων 3,20 μ. – πέραν του χώρου στάθμευσης – ενώ στο σημερινό οδόστρωμα, αφού πρώτα φρεζαριστεί κατάλληλα η υπάρχουσα και όχι σε καλή κατάσταση άσφαλτος, προβλέπεται να τοποθετηθούν έγχρωμοι κυβόλιθοι τσιμέντου, στην ίδια στάθμη που βρίσκεται σήμερα ο δρόμος.
H δαπεδόστρωση των νέων πεζοδρομίων προβλέπεται να είναι ίδια με την αντίστοιχη της οδού Αριστομένους, δηλαδή με τον ίδιο τρόπο και αρχιτεκτονικό κάνναβο, τα ίδια υλικά και σχέδια με το ήδη υφιστάμενο τμήμα πεζoδρόμου της Αριστομένους, διατηρώντας έτσι την ομοιομορφία, κυρίως λόγω και του γεγονότος ότι η οδός Κολοκοτρώνη τέμνει κάθετα, στο μέσον της, τον πεζόδρομο της οδού Αριστομένους.
Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, που θα περιλαμβάνει εκτός των άλλων την τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων νέας τεχνολογίας τύπου LED, όπως και η διευθέτηση των ομβρίων υδάτων (των οδών και υδρορροών των παρακειμένων κατοικιών) είτε με τη μετακίνηση των υφισταμένων φρεατίων ομβρίων είτε με την κατασκευή υπόγειου πλαστικού αγωγού, που θα μεταφέρει τα όμβρια των πεζοδρόμων προς στους κεντρικούς αγωγούς της πόλης, στην ευρύτερη περιοχή.
Σημειώνεται ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στη δημιουργία χώρων πρασίνου, με τοποθέτηση ψηλών δέντρων σε γραμμική διάταξη και στα δύο πεζοδρόμια, πράγμα που σήμερα απουσιάζει παντελώς, με εμφανή τα προβλήματα έλλειψης σκίασης, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Επίσης, για την ασφαλή διακίνηση ατόμων με προβλήματα όρασης, εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών και σε απόσταση τουλάχιστον 50 cm από οποιοδήποτε εμπόδιο ή στοιχείο αστικού εξοπλισμού, προτείνεται η κατασκευή οδηγού όδευσης τυφλών πλάτους 40cm, που αποβλέπει στην καθοδήγησή τους σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους που προορίζονται γενικά για την κυκλοφορία πεζών.
Τέλος, για την ασφαλή διακίνηση πεζών και αμαξιδίων από πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο, προβλέπεται η κατασκευή κεκλιμένων επιπέδων (ραμπών), εντός της ελεύθερης ζώνης κυκλοφορίας πεζών και αμαξιδίων.
ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΣΦΑΚΤΗΡΙΑΣ, ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΡΟΜΠΑ, ΠΟΛΥΒΙΟΥ
Στις οδούς Σφακτηρίας, Καπετάν Κρόμπα, Πολυβίου & Αναπλιώτη, αφενός μεν λόγω της στενότητάς τους και των δυσκολιών που παρουσιάζονται καθημερινά από την προσπάθεια των οδηγών να εισέλθουν σε αυτές και, αφετέρου, λόγω των πολύ μικρών πεζοδρομίων που απομένουν τελικά για την κυκλοφορία των πεζών, αποτελεί τελικά μονόδρομο η δημιουργία ενός δικτύου πεζοδρόμων, που θα βοηθήσουν στην καλυτέρευση της πορείας τόσο των διερχομένων πεζών όσο και των κατοίκων της περιοχής, αναβαθμίζοντας έτσι σε μέγιστο βαθμό ένα σημαντικό τμήμα του παραδοσιακού Κέντρου, που μέχρι σήμερα μένει αναξιοποίητο, στο έλεος του αυτοκινήτου.
Προβλέπεται, λοιπόν, η απ’ άκρου εις άκρον και σε όλο το μήκος των παραπάνω πεζοδρόμων διάστρωση – σε ενιαίο επίπεδο στάθμης – έγχρωμων τσιμεντένιων κυβολίθων (καφέ – τερακότα), διακοπτομένων ανά τακτά διαστήματα με κάθετες ζώνες από λευκούς επίσης κυβόλιθους.
Με τα παραπάνω, επιτυγχάνεται όχι μόνον η ασφαλής και ανεμπόδιστη κυκλοφορία των πεζών (η πρόταση προβλέπει ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών πλάτους 3,00 μ.), αλλά συγχρόνως επιτρέπεται και σε οχήματα κοινής ωφέλειας και εκτάκτου ανάγκης (όπως ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, ειδικά οχήματα ΔΕΥΑΚ, οχήματα μεταφοράς ατόμων με αναπηρία κ.λπ.), να διέρχονται σε περίπτωση ανάγκης, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.
Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, που θα περιλαμβάνει εκτός των άλλων και την τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων νέας τεχνολογίας τύπου LED. Για τους ίδιους με τους αναφερόμενους στα παραπάνω λόγους, δεν προβλέπεται η φύτευση δέντρων, παρά τμηματικά η τοποθέτηση ζαρντινιερών με θαμνώδη φυτά, κατάλληλα για εξωτερικούς χώρους.
Τέλος, σημειώνεται ότι έχει ληφθεί μέριμνα για τη διευθέτηση των ομβρίων υδάτων (των οδών και υδρορροών των παρακειμένων κατοικιών), είτε με τη μετακίνηση των υφισταμένων φρεατίων ομβρίων είτε με την κατασκευή υπογείου πλαστικού αγωγού, που θα μεταφέρει τα όμβρια των πεζοδρόμων προς τους κεντρικούς αγωγούς της πόλης, που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή.
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΥ
Στο πλαίσιο του έργου αυτού, πρόκειται να ανακατασκευασθεί η μοναδική παιδική χαρά που βρίσκεται στο κέντρο της Καλαμάτας, στο καλυμμένο τμήμα του Νέδοντα, έναντι της οδού Κολοκοτρώνη. Η συγκεκριμένη παιδική χαρά, που λόγω της θέσης της αποτελεί χώρο ο οποίος δέχεται καθημερινά εκατοντάδες παιδιά και γονείς, χρήζει άμεσης βελτίωσης. Πρόκειται να αντικατασταθούν μέρος των υφισταμένων οργάνων, μέρος της περίφραξης, παγκάκια, κάδοι απορριμμάτων, ενώ θα προστεθούν στέγαστρο και βρύση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages