ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΣΠΙΡΤΖΗ ΓΙΑ ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΣΠΙΡΤΖΗ ΓΙΑ ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΣΠΙΡΤΖΗ ΓΙΑ ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Share This
Στην προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας θα προχωρήσει το υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με αποκλειστική δήλωση του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη στο metaforespress.gr, στο πλαίσιο του 7ου European Aviation Conference που διεξάγεται στην Αθήνα.
Του Φώτη Φωτεινού 
«Η Ελλάδα μπορεί να αποκτήσει ακόμα ένα διεθνές αεροδρόμιο, αυτό είναι της Καλαμάτας, το οποίο θα εξυπηρετεί την Πελοπόννησο», ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών, σημειώνοντας ότι ο διαγωνισμός παραχώρησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας θα προκηρυχθεί στα πρότυπα του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης.
Σημειώνεται ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι υπό τη διαχείριση των 23 κρατικών αεροδρομίων της ΥΠΑ και σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας για το 2017 διακίνησε 276.725 επιβάτες, έναντι 227.980 το 2016, ενώ οι πτήσεις ανήλθαν στις 3.319 έναντι 2.684 το 2016.
Σύμφωνα με αναλυτές της αεροπορικής αγοράς, «το αεροδρόμιο της Καλαμάτας μπορεί να επωφεληθεί από τις ενισχυμένες τουριστικές ροές που διαπιστώνονται στην ευρύτερη περιοχή, εξαιτίας και του ξενοδοχειακού συγκροτήματος του Costa Navarino, ενώ είναι προφανές ότι η κατασκευή ενός μεγάλου, διεθνούς αεροδρομίου στην Καλαμάτα θα ωφελήσει όλη την Πελοπόννησο».
Στο πλαίσιο του συνεδρίου, ο υπουργός Μεταφορών (το σχετικό video παρατίθεται παρακάτω) ανέπτυξε την στρατηγική του υπουργείου και για τα υπόλοιπα κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, σημειώνοντας ότι δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, αλλά θα παραχωρηθούν επιμέρους εμπορικές χρήσεις σε ιδιώτες, ενώ οι υποδομές θα παραμείνουν στην ΥΠΑ.
H ομιλία του υπουργού Μεταφορών 
Η κατάσταση που είχαν τα αεροδρόμια της χώρας και οι αερομεταφορές γενικότερα, ξεπεράστηκε. Γιατί τότε, μαζεύαμε ακόμη και το ευρώ από τους δημόσιους φορείς για να μπορέσουμε να πληρώσουμε τους μισθούς και τις συντάξεις. Είναι εφιαλτική η στιγμή το να σου λένε, από ευρωπαϊκή χώρα,  δε συντηρούμε το αεροπλάνο που κάνει τις πιστοποιήσεις των ραδιοβοηθημάτων.
Να ευχαριστήσω για όλα αυτά τα χρόνια τις προσπάθειες και τη δουλειά που τα στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας έχουν καταβάλει.  Έχουμε πολλά κακά, αλλά έχουμε και πολλά καλά. Τι κάναμε λοιπόν μέχρι σήμερα που είναι πραγματικά μία τελείως διαφορετική εικόνα για τις αερομεταφορές στη χώρα μας; Τι κάναμε για τις μεγάλες καθυστερήσεις, που υπήρχαν στις υπερπτήσεις, που έχουμε πάρει συγχαρητήρια από τα Ευρωπαϊκά όργανα;  Γιατί ήμασταν η μόνη χώρα εντός και εκτός Ευρώπης που δε συνεργαζόταν με το  Eurocontrol και τα συστήματα του.
Τι κάναμε σε σχέση με θεσμικές τομές, που έπρεπε να γίνουν, όπως το να μην έχεις μία ενιαία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που θα είναι και ο ελέγχων και ο ελεγχόμενος;  Άρα σε θεσμικό επίπεδο διαχωρίστηκε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, οι ελεγκτές μας, η λειτουργία των αεροδρομίων με τον εποπτικό φορέα και με πολύ μεγάλη προσπάθεια, με τη συνεργασία και με τους ευρωπαϊκούς οργανισμούς και με την Επίτροπο. Λόγω των δυνατοτήτων που έχει η χώρα επιλέχθηκε ένα μοντέλο όχι ιδιωτικοποίησης για αυτές τις υπηρεσίες, να παραμένουνε δημόσιες υπηρεσίες, όπως είναι το γαλλικό μοντέλο, για τους λόγους που σας ανέφερα και πριν.
Βέβαια για να συγκροτήσουμε τον εποπτικό φορέα με τους όρους που πρέπει να υπάρχει, να λειτουργεί πιο εύρυθμα, πιο ανεξάρτητα, χωρίς επηρεασμούς, ο κεντρικός σύμβουλος που έχει το Υπουργείο Μεταφορών είναι η ESA, ο Ευρωπαϊκός οργανισμός, ο οποίος είναι και εγκατεστημένος στο Υπουργείο Μεταφορών και έχουμε καθημερινή συνεργασία. Άλλη θεσμική τομή, που έχει σχέση με τις αερομεταφορές στη χώρα μας, ήταν οι άγονες γραμμές. Δίναμε 46 εκατομμύρια το χρόνο, με έναν εξορθολογισμό,  με μία άλλη οπτική και με διαγωνιστικές διαδικασίες, κοστίζουν 10 εκατομμύρια πλέον στο Ελληνικό Δημόσιο οι άγονες γραμμές το χρόνο, αντί για 46.
Η διαφορά των 36 εκατομμυρίων θα πάει ούτε σε μαύρες τρύπες, ούτε σε χρέος, ούτε πουθενά αλλού. Θα πάει για να στηρίξει τις πραγματικές άγονες γραμμές, τους ανθρώπους που χρειάζονται στις περιοχές τους να έχουνε σύνδεση. Θα πάει δηλαδή σε προμήθεια ελικοπτέρων  και πτητικών μέσων, προκειμένου να σπάσουμε την απομόνωση σε μικρά νησιά.
Ήδη τρέχει ο διαγωνισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για τρία ελικόπτερα, με χρήματα  που εξοικονομήθηκαν από αυτούς ακριβώς τους πόρους.
Το δεύτερο που έγινε είναι το τι κάνουμε στη χώρα μας. Τι σχεδιασμό έχουμε και πού θέλουμε να τον πάμε. Τι υποδομές και πως τις αναβαθμίσαμε. Γνωρίζετε ότι προχώρησε η ιδιωτικοποίηση των 14  αεροδρομίων και για όσους λένε ότι υπάρχει και περαιτέρω δράση ιδιωτικοποίησης να μην ανησυχούν. Αν υπήρχε και 15ο κερδοφόρο θα είχε ήδη ιδιωτικοποιηθεί από τον προηγούμενο διαγωνισμό. Υπήρχε αυτή η επιλογή στους δύο διαγωνισμούς που έκανε το ΤΑΙΠΕΔ. Δεν υπάρχει κερδοφόρο.
Ούτε πρόκειται να γίνει κερδοφόρο το αεροδρόμιο στο Καστελόριζο. Αυτό προφανώς δεν είναι αιχμή για την Fraport,  για όνομα του Θεού ή για οποιονδήποτε συμμετείχε στον διαγωνισμό, στους δύο διαγωνισμούς της ιδιωτικοποίησης. Ίσα, ίσα που τα χρήματα που πήρε το ελληνικό δημόσιο είναι πολύ ικανοποιητικά από αυτή την ιδιωτικοποίηση.
Αρκεί κανείς να δει ότι είναι ο μόνος διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ, που δεν είχε μία προσφορά.  Η πρώτη από τη δεύτερη προσφορά είχε και πολύ μεγάλη διαφορά. Είχε άλλα προβλήματα όμως, τα οποία με διάθεση συνεργασίας τα λύνουμε και με τον παραχωρησιούχο.
Αλλά δεν μπορεί να συνεχιστεί η λάθος πολιτική, που άσκησε το ΤΑΙΠΕΔ τα προηγούμενα χρόνια.Δεν μπορεί δηλαδή για τα 24 υπόλοιπα  να δούμε ποια από αυτά, αναβαθμίζοντας τις υποδομές τους, θα είναι κερδοφόρα και να ιδιωτικοποιηθούν στο πρότυπο των προηγούμενων ιδιωτικοποιήσεων των 14 αεροδρομίων και πως τα υπόλοιπα θα είναι ελλειμματικά και θα τα πληρώνει ο ελληνικός λαός ή θα κλείσουν.
Το προηγούμενο θεσμικό πλαίσιο προέβλεπε να γίνει μία ανώνυμη  εταιρεία ανά αεροδρόμιο και όπως γνωρίζετε οι δημόσιες εταιρείες δεν μπορεί να είναι ελλειμματικές, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που έχει η χώρα. Άρα αν κάναμε μία ανώνυμη εταιρεία για το αεροδρόμιο στο Καστελόριζο και σε άλλες περιοχές θα έκλεινε. Δεν είναι μόνο ότι δεν θα αποφεύγαμε ή δεν θα είχαμε περαιτέρω απομόνωση τέτοιων περιοχών ή δεν θα είχαμε ανάπτυξη των περιοχών. Είναι πολλοί οι λόγοι και οι εθνικοί λόγοι,  που αυτά τα αεροδρόμια πρέπει να αναπτυχθούν, πρέπει να εκσυγχρονιστούν, πρέπει να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες και να μην κλείσουν.
Άρα τα υπόλοιπα δημόσια αεροδρόμια, πρέπει να αντιμετωπιστούν ως ενιαία ενότητα. Δεν υπάρχει κανένας δογματισμός υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων ή  κατά των ιδιωτικοποιήσεων, αρκεί το μοντέλο να είναι το βέλτιστο για τη χώρα, για τους πολίτες, για τις εταιρείες, για όλους τους συντελεστές, αλλά και για το δημόσιο. Επομένως,  δεν μπορεί σε αυτά τα αεροδρόμια και σε κάθε αεροδρόμιο , πιστεύω, το κράτος να κάνει καλά τη δουλειά του διαχειριστή των καταστημάτων, του εμπορικού τμήματος ενός αεροδρομίου, των χώρων στάθμευσης, της προσέλκυσης αν θέλετε αεροπορικών και τουριστικών εταιρειών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages