ΟΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΑΡΧΟ - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

ΟΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΑΡΧΟ

ΟΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΑΡΧΟ

Share This
Σε λίγες ημέρες θα γίνουν τα επίσημα εγκαίνια του περιμετρικού δακτυλίου της πόλης μας, ενός έργου που θα σηματοδοτήσει την ανάπτυξη και θα βελτιώσει την καθημερινότητα των συμπολιτών μας. 
Αυτό το κεφαλαιώδους σημασίας έργο δέχτηκε πλήθος συκοφαντιών, αβάσιμων κατηγοριών και συστηματική προσπάθεια ευτελισμού του, όπως για παράδειγμα “προχειρότητα στο σχεδιασμό”, “αδιαφάνεια”, “σπουδή” και “αιφνιδιασμό”, “περιβαλλοντική καταστροφή”, “έλλειψη διαλόγου”, κλπ. Κανείς όμως δεν ανέφερε τη σημασία και τα οφέλη που θα είχε για την πόλη. Εμείς, ως Δημοτική Αρχή -τότε που κρινόταν η κατασκευή ή όχι του έργου- είχαμε υποχρέωση απέναντι στους πολίτες και τους επισκέπτες της πόλης να υλοποιήσουμε την κατασκευή του, διότι πιστεύουμε ότι αυτό το έργο είναι πάνω από παρατάξεις και μικροσυμφέροντα. Εμείς, ποτέ δεν επιχειρήσαμε να υποδείξουμε τον σχεδιασμό ή τον τρόπο κατασκευής, πιστεύοντας ότι αυτή ήταν δουλειά των ειδικών, ιδίως όταν αυτοί είχαν μελετήσει και κατασκευάσει την “Αττική Οδό”. Εκείνο πάντως που έχει σημασία, είναι ότι η Δημοτική Αρχή που είχα την τιμή να είμαι επικεφαλής, Δήμαρχος, ενέταξε τον περιμετρικό στη σύμβαση παραχώρησης του εθνικού δρόμου Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, εξασφαλίζοντας έτσι την υλοποίηση του έργου.
 Ας θυμηθούμε ότι ο εθνικός δρόμος Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας είχε δημοπρατηθεί στην Α’ φάση του (το 2001), χωρίς τον περιμετρικό, ενώ σε ερώτηση του τότε βουλευτή Γιάννη Λαμπρόπουλου (που έχει βοηθήσει καθοριστικά σε πολλά σημαντικά θέματα της πόλης), η απάντηση της τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κας Βάσως Παπανδρέου ήταν ότι «ο περιμετρικός Καλαμάτας δεν περιλαμβάνεται στα προγραμματισμένα έργα του ΥΠΕΧΩΔΕ». Κι όμως, η ανάγκη περιμετρικού είχε καταγραφεί από την πολεοδομική μελέτη της 10ετίας του ’70 (η μελέτη Αραβαντινού προέβλεπε κλειστό αυτοκινητόδρομο με 3 ανισόπεδους κόμβους) και τον οριστικό πολεοδομικό σχεδιασμό του 1986 (μελέτη Διαμαντόπουλου με την ίδια χάραξη περίπου που υλοποιήθηκε και τους ίδιους περίπου κόμβους). Η θεσμοθετημένη αυτή ανάγκη της πόλης, μας ώθησε αφενός μεν να αναδείξουμε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, αφετέρου δε, να ασκήσουμε αφόρητες πιέσεις στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ (αρμοδία υπουργό κα Βάσω Παπανδρέου και Γενικό Γραμματέα κ. Τάκη Βασιλείου), όσο και στα υπηρεσιακά στελέχη της Διεύθυνσης Παραχωρήσεων Πελοποννήσου (κα Καλαφούτη και κ. Καρνέζη), για την ένταξη του έργου στη σύμβαση παραχώρησης.
Η τότε υπουργός κα Παπανδρέου ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας και με απόφασή της –και αφού είχε γίνει προεπιλογή των κατασκευαστικών ομίλων– προσέθεσε στο αντικείμενο του έργου την περιμετρική οδό Καλαμάτας. Αυξάνοντας το μήκος του τμήματος Τσακώνα – Καλαμάτα, από 22 χλμ. που προβλεπόταν αρχικώς, σε 34 χλμ., περιλαμβάνοντας έτσι και το μήκος του περιμετρικού δακτυλίου. Έτσι, προωθήθηκαν ενιαία όλες οι μελέτες οδοποιίας, και περιβαλλοντικών όρων που ολοκληρώθηκαν το 2005 και δημοπρατήθηκε το ενιαίο έργο το 2006 (τελευταία υπογραφή από τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages