ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΗ ΚΑΜΠΗ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΗ ΚΑΜΠΗ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΗ ΚΑΜΠΗ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

Share This
Δύσκολο θεωρείται το επόμενο διάστημα για τα έργα στους αυτοκινητόδρομους. Η επισημη πρόσκληση από το Υπουργείο Υποδομών δεν έχει έρθει ακόμα αλλά διαμέσω του Υπουργού κου Σπίρτζη έχει τονιστεί πολλές φορές ότι έρχεται η ώρα για νέες διαπραγματεύσεις. Η στάση που θα τηρήσουν οι αυτοκινητόδρομοι
 θα είναι ενιαία και θα αφορά όλους τους οδικούς άξονες με παραχώρηση, είτε είναι ολοκληρωμένοι Αττική Οδός, Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο είτε είναι υπό κατασκευή (Ιόνια Οδός, Ολυμπία Οδός, Ε65, Νέα Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Αυτοκινητόδρομος Μορέας).
Άλλωστε δεν είναι τυχαία η κίνηση δημιουργίας μίας εταιρείες "ομπρέλας" που δημιούργησε την ένωση των αυτοκινητόδρομων με διόδια την HELLASTRON. Αυτό είναι σαφώς και ένα μήνυμα προς το Υπουργείο ότι  οι εταιρείες θα εμφανιστούν ως ένα σώμα για να αντιμετωπίσουν τις προθέσεις του Υποδομών. Έτσι είναι πολύ πιθανό το κάλεσμα του Υπουργού, να έχει θετική αποδοχή αλλά τελικά να πάμε σε μία διαπραγμάτευση μεσω της HELLASTRON  και όχι της κάθε εταιρείας ξεχωριστά. Αυτό θα διευκόλυνε τη συζήτηση, που θα επικεντρωθεί στα διόδια που από την πλευρά του Υπουργείου έχει εκφραστεί πολλές φορές ως ένας φαύλος κύκλος. Σε πρόσφατη τοποθέτηση του ο Πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ κος Συριανός δεν αρνήθηκε την πρόσκληση και δήλωσε πως οι εταιρείες είναι ανοιχτές προς το Υπουργείο.
ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ
Τα αιτήματα για παράταση επίσης δυσκολεύουν την κατάσταση καθώς όσο απομακρυνόμαστε από τον αρχικό στόχο του τέλους του 2015 (που μάλλον ήταν ουτοπικός) τόσο δυσκολεύει και η σχέση Υπουργείου-παραχωρησιούχων. Επί της ουσίας τώρα πάμε σε πιο ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα, η Ιόνια Οδός π.χ έπρεπε σύμφωνα με τη νέα σύμβαση του 2013 να ολοκληρώσει σε 24 μήνες 145χλμ, ενώ στο ίδιο διάστημα η Ολυμπία να ολοκληρώσει 120χλμ, πράγμα σχεδόν απίθανο σε κατασκευαστικό επίπεδο. Τα προβλήματα σε αρκετές περιπτώσεις παραμένουν: απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικά, κάποιες μελέτες, μεταφορά ΟΚΩ. Σε όλες τις περιπτώσεις η εξέλιξη των έργων στους αυτοκινητόδρομους, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις σχέσεις με το Υπουργείο και μία σύγκλιση το επόμενο διάστημα θα έφερνε την απαραίτηση ηρεμία για να τελειώσει η μεγάλη γενιά έργων με παραχώρηση. Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages