Περίπου το 35-40% του οδικού άξονα της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα από Πάτρα – Αθήνα έχει εκτελεστεί μέχρι τον Ιούνιο, οπότε και σταμάτησαν οι εργασίες, σ - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

Περίπου το 35-40% του οδικού άξονα της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα από Πάτρα – Αθήνα έχει εκτελεστεί μέχρι τον Ιούνιο, οπότε και σταμάτησαν οι εργασίες, σ

Περίπου το 35-40% του οδικού άξονα της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα από Πάτρα – Αθήνα έχει εκτελεστεί μέχρι τον Ιούνιο, οπότε και σταμάτησαν οι εργασίες, σ

Share This
Περίπου το 35-40% του οδικού άξονα της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα από Πάτρα – Αθήνα έχει εκτελεστεί μέχρι τον Ιούνιο, οπότε και σταμάτησαν οι εργασίες, σύμφωνα με όσα είπε χθες, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Καλαμάτα, ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος - Τσακώνα Θεοδ. Τσελεπής.
Σύμφωνα με το 'Θάρρος' ο κ. Τσελεπής μίλησε με πολύ βαριές εκφράσεις για την ανάδοχο κοινοπραξία, στην οποία συμμετέχουν γνωστές εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, για την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων και τις διώξεις που υφίστανται οι εργαζόμενοι, ενώ ανακοίνωσε ότι διοργανώνεται συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 7 Οκτωβρίου στα διόδια του Ρίου, που θα παραμείνουν ανοιχτά για ένα 24ωρο.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, «οι εργολάβοι εισπράττουν διόδια 12 φορές ακριβότερα από την Ισπανία, που έχει τα ίδια γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά» και χαρακτήρισε τα δημόσια έργα ως «πεδίο δόξης λαμπρό των λαμογίων και των απατεώνων».
Γνωστοποίησε δε και την ύπαρξη συμφωνίας μεταξύ της κοινοπραξίας και του κράτους, να σταματήσει το έργο στην Πάτρα και να μη συνεχιστεί έως την Τσακώνα.
Το Σωματείο είχε επισκεφθεί το πρωί και τον αντιπεριφερειάρχη Παν. Αλευρά, ο οποίος δήλωσε την ανυποχώρητη θέση της Περιφέρειας Πελοποννήσου για την ολοκλήρωση του έργου έως την Τσακώνα.
Τρία σκάνδαλα
Ο πρόεδρος του Σωματείου, αφού αναφέρθηκε στη σύσταση της κοινοπραξίας, είπε ότι για το έργο θα έχει καταβάλει μόλις το 7%, το 41% θα καλυφθεί από δάνεια, το 32% από τα διόδια και το 20% από ευρωπαϊκά και ελληνικά κονδύλια. Η χρηματοδότηση γίνεται από 14 ξένες και 11 ελληνικές τράπεζες, ενώ χαρακτήρισε ως πρώτο σκάνδαλο ότι ο γ.γ. του ΥΠΕΧΩΔΕ επί Σουφλιά είναι στέλεχος σήμερα της Ολυμπίας Οδού. Το δεύτερο σκάνδαλο είναι ότι είχε προβλεφθεί μόλις ένας χρόνος για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων και το τρίτο σκάνδαλο είναι ότι η εταιρεία που έχει αναλάβει την επίβλεψη του έργου, επιβλήθηκε στην κοινοπραξία από τη γαλλική εταιρεία VINCI (που κατασκεύασε και τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου). Οι εργολάβοι, συνέχισε, θέλουν να καταβάλει η κυβέρνηση τη διαφορά των επιτοκίων δανεισμού (ξεκίνησαν από 1- 1,5% και έφθασαν στο 5,5-6%), δεκαετή παράταση στην εκμετάλλευση των διοδίων (από 30 σε 40 χρόνια) και την είσπραξη όλων των διοδίων για τα 40 αυτά χρόνια.
Ακολούθως, μίλησε για τις κυβερνητικές ανακοινώσεις για μείωση των διοδίων, που τις απέρριψε ο νέος υπουργός Υποδομών Ι. Ραγκούσης, αλλά και τις αναφορές Χρυσοχοΐδη για 14 δισ. ευρώ στους πέντε οδικούς άξονες. Όπως ανέφερε, έχουν απολυθεί 7.000 άτομα, που εργάζονταν σε αυτούς τους άξονες, ενώ μίλησε απαξιωτικά για τη συμπεριφορά συγκεκριμένου αθηναϊκού καναλιού, στη μετοχική σύνθεση του οποίου μετέχει και μέρος της κοινοπραξίας. Έκανε λόγο για μαφία των εργολάβων και παρουσίασε συγκεκριμένα παραδείγματα για τη λειτουργία της γαλλικών συμφερόντων εταιρείας στην οποία εργαζόταν, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ότι απολυθέντες συνάδελφοί του υπέγραφαν έγγραφο στο οποίο δεσμεύονται πως δε θα εγείρουν ζήτημα αποζημιώσεων από την εταιρεία.
Μιλώντας για την εκδήλωση διαμαρτυρίας, είπε πως οι ανάδοχοι θα πρέπει να σταματήσουν να κερδοφορούν παράνομα και να εισπράττουν διόδια παράνομα και ζήτησε να υπάρξει συμμετοχή από όλη την Πελοπόννησο στην κινητοποίηση.
Η εκπρόσωπος της Επιτροπής Πολιτών Αχαΐας ενάντια στα διόδια», Σοφία Μπανιά, ανάμεσα σε άλλα, είπε πως είναι απαράδεκτο να καταβάλλονται διόδια με την κατάσταση που επικρατεί, ενώ οι «μεγάλοι επενδυτές του 7% έχουν βάλει πολλά κέρδη στην τσέπη τους».
Ο γραμματέας του Σωματείου Γ. Λυμπέρης είπε πως το μόνο που θέλουν οι εργαζόμενοι είναι το μεροκάματο, που τους αφαίρεσαν οι εταιρείες, και ζήτησε τη συμπαράσταση και των Μεσσηνίων στην προσπάθεια του Σωματείου.
Συμπαράσταση
Τη συμπαράστασή τους στην προσπάθεια του Σωματείου εξέφρασαν οι περιφερειακοί σύμβουλοι Άγγ. Κωτσιόπουλος και Θαν. Πετράκος, δηλώνοντας πως το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης, ενώ είπαν ότι θα θέσουν το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Στο ίδιο επίπεδο, ήταν και οι απόψεις του επικεφαλής του «Δικτύου Ενεργών Πολιτών» Σταμ. Μπεχράκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages